Током протеклих пет година РГЗ је увео бројне антикоруптивне мере са циљем да унапреди квалитет својих услуга грађанима. Такође, донети су бројни нови законски и подзаконски акти који су омогућили дигитализацију и убрзање радних процедура у катастру. Све уведене новине захтевале су од руководилаца у катастрима континуирано учење и унапређење знања. Како би ефикасност била остварена на највишем нивоу, РГЗ је одлучио да Служби за управљање кадровима повери тестирање својих руководилаца и на тај начин провери поузданост система. Квалитетни кадрови отклањају предрасуде о катастру и јачају углед институције.
Цео поступак спроводи се ради потребе утврђивања компетенција руководилаца и области за унапређење њиховог рада, а због њиховог распоређивања у складу са Правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у специфичним околностима насталим услед пандемије COVID-19 током којих је приоритетно било очување и заштита здравља запослених.
Служба за управљање кадровима, кроз ову активност са РГЗ-ом, наставља започети развој компетенција руководилаца државне управе у циљу повећања њене ефикасности.
Интересне групе, претходних година, покретале су кампање против катастра у покушају да се тој институцији припишу малверзације у области промета некретнина, и користили те околности за сопствено богаћење на рачун грађана.
Захваљујући дигитализацији пословних процеса, Републички геодетски завод, ускоро ће моћи да понуди грађанима увид у ефикасност рада лиценцираних геодетских организација, адвокатских канцеларија и јавних бележника. То ће и грађанима и привреди омогућити транспарентан увид у квалитет рада професионалних корисника и помоћи им да на основу поузданих информација ангажују стручне особе за све своје послове у вези са некретнинама.