7.11.2023.
Променама Законa о поступку уписа у катастар непокретности и катастар инфраструктуре грађанима Србије ће од 4. новембра 2023. бити омогућен упис у катастар искључиво дигиталним путем, уз стручну подршку професионалних корисника – адвоката и геодетских организација. На овај начин Републички геодетски завод обезбеђује ефикасан упис у катастар, уз проверу исправности докумената од стране професионалних корисника. Сви захтеви који су до сада подношени на шалтерима катастарских служби, подносиће се искључиво преко професионалних корисника.
Главна предност за грађане је уштеда времена и енергије, као и решавање свих недоумица у вези са поцесом уписа и остваривања својих права захваљујући стручним саветима професионалних корисника.
Оваквим начином уписа у катастар, грађани и њихови изабрани професионални корисници имају могућност да приступе предмету са било које локације без обзира на временске или географске одреднице. Уместо традиционалних 170 шалтера, грађани на располагању имају чак 4.000 дигиталних “шалтера”, доступних 365 дана годишње, 7 дана у недељи, 24 сата дневно.
Нови начин спречава фалсификовање старих докумената јер се сада исти преносе у дигитални формат, а њихову исправност и валидност проверавају професионални корисници.
Дигитални упис у катастар је једини начин да се онемогући манипулација и интервенција на документима и да се заврши са бескрајним путевима папира који долазе и излазе из РГЗ-а. Катастар је новим начином уписа заокружио свој дигитални свет, а својом формом и садржајем сада представља дигиталну стварност која олакшава и унапређује живот грађана Србије.
Републички геодетски завод ће одговарати на сва питања и недоумице грађана пристигле путем броја телефона Инфо центра 0700/500-500 и меjла info.centar@rgz.gov.rs. Cписак адвоката и геодетских организација доступни су грађанима на сајту РГЗ-а, позивом Инфо центра или на истакнутом списку на улазима служби за катастар.