9.9.2024.

Поштовани грађани,
Као одговор на оптужбе о затворености служби за катастар и отежаној комуникацији са грађанима, желимо да вас обавестимо о почетку кампање Републичког геодетског завода под називом „ОТВОРЕНА ВРАТА КАТАСТРА“. Циљ кампање је да се грађанима додатно осигура приступ информацијама, транспарентност у раду и ефикасно разрешење недоумица у вези са регистрацијом њихових права над непокретностима.

Сваки грађанин ће моћи да све своје недоумице и питања, у вези са својим предметом или непокретности, разјасни лично у разговору са руководиоцима служби за катастар широм Србије. Тиме се омогућава да се и они који нису спремни да користе дигиталне услуге РГЗ-а осећају слободније да изразе забринутост за своје непокретности.

Начелници и руководиоци свих служби за катастар ће, од сада, бити на располагању за пријем грађана сваког уторка и четвртка после 13 часова, уз претходно заказивање преко Инфо центра РГЗ-а. Заказивање термина се врши путем телефонског позива на број 0700/500-500, путем електронске поште на адресу otvorenavrata@rgz.gov.rs или путем чет апликације Инфо центра на сајту РГЗ-а www.rgz.gov.rs. Заказивање је неопходно како би сваки грађанин добио свој термин, пажњу и време неопходно за разјашњење недоумица у вези са његовим предметом или непокретношћу.

Републички геодетски завод, као гарант правне сигурности и власништва над непокретностима, континуирано ради на унапређењу својих сервиса и услуга, како би обезбедио заштиту и сигурност свих права власника непокретности.

Иако су врата катастра увек била отворена за грађане, прелазак на дигиталне сервисе и онлајн комуникацију додатно је унапредио брзину и једноставност решавања ваших предмета. Овај прелазак је одговор на савремене потребе и омогућава вам да све неопходне информације добијете без непотребног чекања и посредника. Дигитална комуникација се препоручује јер је поузданија, транспарентнија, ефикаснија и доступнија. Коришћењем више од 30 наших дигиталних услуга, доступних 24 сата дневно, сада можете пратити статус свог предмета, подносити захтеве и добити релевантне информације из удобности свог дома.

Зашто дигитална комуникација?

Наша посвећеност је увек била усмерена ка обезбеђивању правне сигурности и заштити власништва, а дигитална трансформација је кључни корак у том правцу. Осим тога, наши дигитални сервиси су дизајнирани да омогуће правичан приступ свим грађанима, без обзира на место становања или могућност доласка у службу.

Кампање против дигиталне комуникације често долазе од оних који желе да одрже перцепцију да је катастар неприступачан, те да само уз њихове 'везе' процес може бити убрзан – што је предрасуда која се негује и служи за изнуђивање пара од грађана. Кампања „Отворена врата катастра“ је одговор на потребу за већом транспарентношћу, али и на покушаје ових група да кроз сопствене кампање створе слику затвореног система што је нетачно.

Позивамо вас да се информишете и искористите све предности наших услуга како би ваши захтеви били решени брзо, професионално и у складу са законом.
За сва питања и додатне информације, молимо вас да контактирате наш Инфо центар или посетите нашу интернет страницу.

Релевантне вести