Желимо да вам скренемо пажњу на недавне медијске извештаје у којима су изнете нетачне информације у вези са поступком исправке грешака у катастру које наводе да новим законским изменама грађани морају да плаћају адвокату уколико је грешка настала у самом катастру. Ове информације, иако пласиране у јавности, нису у складу са стварним поступцима и процедурама које примењује Републички геодетски завод на основу закона и служе искључиво за дезинформисање грађана.
Наглашавамо да су техничке грешке у катастру настале прекуцавањем скоро па немогуће и да су на нивоу статистичке грешке. Међутим, уколико до такве грешке и дође, истина је да грађани имају могућност да реагују одмах након њиховог откривања потпуно беспатно. Уколико грешку открију у року од 8 дана од њеног настанка грађанима је омогућено да поднесу жалбу и грешка се одмах у самој служби исправља. Ово је бесплатан, транспарентан и ефикасан процес који омогућава грађанима да остваре своја права изузетно брзо.
Уколико се грешка примети након дужег временског периода постоји и електронска услуга еПримедбе на сајту Републичког геодетског завода која омогућава грађанима да, из удобности свог дома, поднесу захтев за исправку грешке. Ова опција је такође апсолутно бесплатна и не захтева ангажман адвоката или геодетске организације и у складу је са законским регулативама и пружају грађанима одговарајуће средство за решавање административних проблема без икаквих трошкова.
Позивамо грађане да проверавају информације у вези са поступком уписа у катастар само на сајту Републичког геодетског завода имајући у виду да је у току кампања дезинформација и замена теза од стране интересних група како би се грађани збунили у циљу враћања старог коруптивног модела и било настављено са коруптивним радњама. Ово саопштење има за циљ да пружи тачне информације и смањи забуну у вези са поменутим случајем.
Хвала Вам на поверењу и пажњи.