Након изјаве да „комора јавних бележника предлаже ... да они уписе врше директно у државну базу података“ и да је то „једино решење“ да се РГЗ растерети и повећа правна сигурност грађана, постаје јасно да су сви штрајкови, бројни и разноврсни надзори, контроле, ревизије, огроман број анонимних кривичних пријава против РГЗ-а и директора РГЗ-а, у претходних неколико година, били део синхронизоване кампање против система катастра непокретности. У складу са устаљеном матрицом, и сада се, одмах након нотара, у медијима оглашавају и лажни синдикати у РГЗ-у.
Циљ свих тих активности био је да се елиминише РГЗ као државни контролни механизам у поступку уписа непокретности у државну базу. На тај начин јавни бележници би се отргли једине стварне контроле од стране извршне власти Републике Србије што би неминовно водило урушавању начела поздања и нестанку правне сигурности за грађане, на коју се позивају.
Држава кроз начело поуздања гарантује за упис у регистар једино уколико је у стању да врши контролу над уписом што тренутно у име државе спроводи РГЗ. Отуда потиче велико поверење грађана у катастар непокретности и бројна међународна признања, са друге стране расте незадовољство актера у коруптивним радњама.
Примера ради РГЗ је обуставио упис права на непокретности у преко 50.000 случајева због неправилности у достављеним исправама јавних бележника које су биле неподобне за упис. Без контроле коју спроводи РГЗ, у случају директних уписа у државну базу, грађани би морали да заштиту својих права траже пред судовима што би довело до загушења рада судова и повећања трошкова за грађане и државу. Све то је у супротности са разлозима увођења нотаријата у Србији.
Јавни бележници тврде да ће предложеним решењем растеретити рад РГЗ-а што је бесмислица и за то постоји више доказа, а међу њима издвајамо следећа два:
• Први је да и сам Србислав Цвејић у својој изјави констатује да се у постојећем систему упис у катастар врши за 5 дана, па растерећење и није потребно. Тај систем је већ уређен и ефикасан, и због тога је он заинтересовани за његово преузимање и комерцијализацију.
• Други је да се у свом предлогу нотари уопште не баве целином система у којем, сем нотара, учествују и судови, локалне самоуправе, јавни извршитељи и остали државни органи. Тиме показују да нису заинтересовани за целовито системско решење, неопходно грађанима и држави, већ само за комерцијални аранжман и додатну лаку зараду што је и природно за предузетнике.
Очигледно је да нотари немају интерес, али ни капацитет, свест и сазнања о начину рада катастара у 21. веку. Они нису инволвирани у било коју међународну организацију која се бави катастарским системима да би то могли да разумеју и примене.
Систем уписа у којем РГЗ спроводи поступак уписа је гарантован међународним уговорима које је ратификовала Народна скупштина, законима које је донела и стратегијама органа УН-а које се баве овом темом. У том смислу крајње је неодговорна изјава председника Јавнобележничке коморе којом себе ставља изнад наведеним институцијама.