У време пандемије корона вируса, када су многе делатности морале да затворе врата својим клијентима, РГЗ је показао способност да прилагоди своје пословање и искористи све предности дигитализације.
Професионалним корисницима омогућен је приступ сервису еШалтер 24 сата, седам дана у недељи и на тај начин је драстично повећан број пријемних места за захтеве грађана. Поједини професионални корисници, међу којима су лиценциране геодетске организације и адвокати, неретко своје услуге пружају и у дане викенда. То додатно повећава капацитете за пријем захтева и документације, а самим тим расте и потреба за већим бројем стручних кадрова за обраду предмета.
Број захтева који се подносе повећан је и због подизања свести о важности уписа у катастар непокретности чему је допринео и нови законски оквир. То је довело да изузетне напрегнутости система у РГЗ-у и изразите потребе за запошљавањем.
Питање кадровског развоја РГЗ-а је од стратешке важности за Републику Србију.
Геодетска инфраструктура чини основ суверенитета и омогућава испуњавање Уставом загарантованих права на власништво над непокретностима.
Са високим бројем непопуњених радних места и недовољним кадровским капацитетима за обављање законом поверених послова, РГЗ је доведен у ситуацију која угрожава ефикасно функционисање система земљишне администрације и због тога очекујемо да нова Влада Србије донесе хитне мере којима би се омогућило брзо и ефикасно регрутовање стручних кадрова на јавном конкурсу за запошљавање.
Хитност ове процедуре је тим израженија ако се узме у обзир да се РГЗ бави специфичним пословима и да ће, након завршеног конкурса, бити потребно спровести обуку нових кадрова јер стручно искуство у домену катастра непокретности нису могли стећи у другим организацијама.